Kontorsflytt i Stockholm
Stadsbudet: när ni behöver hjälp med företagsflytt i Stockholm
Företag som står inför en flytt kommer med all sannolikhet behöva hjälp av en flyttfirma för att få en så smidig kontorsflytt som möjligt och slippa ett onödigt avbrott i verksamheten. Med Stadsbudets flyttjänst kan ert företag snart vara på plats i nya lokaler och sätta igång med det dagliga kontorsarbetet igen.
Vi har gedigen erfarenhet av kontorsflytt i Stockholm
Hos Stadsbudet har vi stor erfarenhet av företagsflyttar och vi arbetar i Stockholm med omnejd. Fördelen med oss är att vi gärna hjälper till under hela processen – från planering till själva kontorsflytten och däremellan de interna förberedelserna om så önskas. Detta kan inkludera arbete med datorutrustning som upp- eller nedkoppling, montering av möblemang samt flyttstädning som utgör slutmomentet. Vi tar oss även an ytterligare delmoment under er kontorsflytt och har dessutom bred erfarenhet som vi gärna delar med oss av. Vad ni än har i åtanke, så är det bara att höra er, vi designar er företagsflytt helt utefter era behov – utan att verksamheten måste stanna av. När ni väljer oss kan ni dessutom känna er trygga med att vi följer riktlinjerna från SMF, vilket i korta drag bland annat innebär att vi har kvalitetscertifierad personal, försäkring och trafiktillstånd, fordon anpassade för transport och att allmänna reklamationsnämnden följs.
Alltid trygg med Alandia försäkring
Om ni överlåter er företagsflytt i Stockholm till oss på Stadsbudet så ska ni veta att ni kan känna er säkra om något skulle inträffa eller om er omlokalisering skulle kräva några skador. Detta innebär att ni tryggt och smidigt kan skräddarsy flyttjänster som innefattas i hela förloppet, oavsett vilka moment ni låter oss ansvara för. Vi erbjuder alla olika varianter av kontorsflytt i Stockholm till både timpris och ett fast pris. Försäkringen hos Alandia ingår oavsett. Vägledningen är självfallet gratis.
Interna förberedelser inför kontorsflytten
Stadsbudet är er hjälpande hand när ni ska byta lokaler och arbetsplats genom en flytt, men ju bättre du och dina kollegor förbereder er, desto enklare och snabbare kommer organisationen på plats. Med detta sagt kan det vara värt att göra en grundlig checklista vid er företagsflytt så att ingenting går obemärkt förbi. Här nedan följer ett axplock med en lista på punkter och råd som ni bör bocka av allteftersom inför den förändring som en kontorsflytt innebär.
- Tillsätt en grupp som leder omlokaliseringen och utse en huvudansvarig för flytten
- Märk varje kartong och möbel så att flyttfirman omgående tar dessa till rätt lokal/rum
- Packa så smart och lätthanterligt som möjligt för att undvika skador på möbler och lösöre
- Upprätta en tydlig ritning på lokalen/lokalerna/lagret samt övriga utrymmen av er nya verksamhet och ge den till flyttfirman
- Låt alla medarbetare visa sin kapacitet genom att involvera samtliga och få dem att känna sig delaktiga
- Kontrollera säkerheten, larm och dylikt på den nya arbetsplatsen
- Se över möjligheter till eventuell extra lager- och arkivhantering under flyttperioden
- Fundera över hur IT-systemen ser ut på det nya kontoret och omförhandla de nya abonnemangen/avtalen
- Kontakta er fastighetsägare i god tid
När ni vill förfoga över vissa delmoment själva
Vi på Stadsbudet är idel öra för era önskemål och detta gäller även om ert företag skulle vilja ta tag i vissa delar på egen hand. Det som dock alltid bör påpekas är att ni rekommenderas att se över försäkringar och eventuellt uppdatera dessa för att vara säkra på att de gäller under kontorsflytten.
Skulle ni vilja kavla upp ärmarna och göra flyttstädningen på egen hand, är det givetvis helt i sin ordning. I annat fall erbjuds ni rabatt på städningen om ni föredrar att lämna över det ansvarsområdet på oss. Ring oss gärna så diskuterar vi igenom er företagsflytt i detalj, eller så kan ni be om en offertförfrågan via vårt formulär.